قوانین‌ سایت
قوانین فروشگاه اینترنتی دیاتل

ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اینترنتی تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند دیاتل ، از آنجا که استفاده از این سایت به هر شکل به معنای قبول شرایط مندرج در بخش قوانین سایت رسمی دیاتل است، تقاضا می‌شود آن را با دقت مطالعه فرمایید.

تعاریف

در این بخش واژه‌هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می‌گیرند، تعریف می‌شوند؛

فروشگاه: فروشگاه اینترنتی تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند دیاتل


سایت: وب سایت رسمی فروشگاه اینترنتی دیاتل


محتوای سایت: شامل قیمت، متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و وبلاگ می‌باشد.


کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت دیاتل شده باشد، کاربر تلقی می‌شود.


عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد، عضو تلقی می‌شود.


مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می‌نماید.


سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می‌نماید.


ایجاب و قبول سفارش

مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می‌گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می‌باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد. ” بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می‌گردد.


ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است. به طوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می‌گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است. لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می‌نماید در واقع قرارداد منعقد شده است و ملزم به پرداخت وجه آن می‌باشد. توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی‌آورد و وی می‌تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.


با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید استعلام سفارش می‌باشد، پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.


ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.


کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده و در غیر اینصورت می‌توانند از طریق والدین یا قیم قانونی خود اقدام به خرید از سایت رسمی دیاتل نمایند.

مدارک:

– ارائه مدارک خواسته شده معتبر در زمان ثبت نام


– یکسان بودن اطلاعات وارد شده توسط کاربر با مدارک ارسالی


– هر گونه مغایرت در مدارک ارسالی با مشخصات ثبت نام کننده منجر به ابطال خرید از سمت شرکت خواهد شد و مبلغ پرداختی طی مراحل اداری بازگشت خواهد شد و در صورتی که سوء استفاده‌ای در ارائه مدارک از سوی کاربر انجام شود، خود شخص مسئول پاسخگویی به مشکلات پیش آمده خواهد بود و شرکت دیاتل در این امر مسئولیتی نخواهد داشت.

پرداخت:

پرداخت موفق مبلغ خرید به صورت آنلاین: به معنی انتقال مبلغ پرداختی از درگاه به حساب شرکت می‌باشد.


(در زمان‌های پرترافیک سایت و سرعت اینترنت پایین امکان برگشت مبلغ پرداختی به حساب کاربران از سوی درگاه پرداخت وجود دارد و در این موارد سفارش مشتری کنسل می‌گردد)

ارسال سفارش:

– قبول نمودن شرایط و زمان ارسال هر کالا (در شرایط خاص و ایام تعطیل زمان ارسال متغیر می‌باشد)


– ارسال کالا توسط پست و یا تیپاکس و پیک در تهران و البرز صورت می‌گیرد و شرکت دیاتل مسئولتی در قبال تاخیر احتمالی زمان ارسال از سوی آنها نخواهد داشت.


– خریداران موظف می‌باشند که بسته خود را نزد مامور پست یا تیپاکس باز کرده و تحویل بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت و یا آسیب دیدگی جعبه آن را در نزد مامور پست صورت جلسه نمایند و در اسرع وقت به شرکت اطلاع دهند.


– در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا باربری انتخاب می‌گردد، مسئولیت فروشگاه صرفاً تحویل سفارش به صورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی به شرکت پست یا باربری و ارسال کد پیگیری برای مشتری می‌باشد. در این موارد مطابق با مواد 386 و 387 قانون تجارت، کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه دیاتل مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز مشکل فروشگاه پاسخگو و پرداخت کننده خسارت نمی‌باشد.

مدت زمان تحویل سفارش‌ها:

– سفارش‌های شهر تهران و البرز: مدت زمان تحویل کالاها در شهر تهران حداکثر یک روز کاری انجام میگردد.


– توجه: سفارش‌های ارسالی شهر تهران به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوادث غیرمترقبه، در یک بازه زمانی انجام خواهد شد که با مشتریان هماهنگ و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند و با در اختیار داشتن یک کارت شناسایی معتبر و مطابق با نام و مشخصات درج شده در اکانت خود در سایت رسمی دیاتل ، سفارش خود را تحویل گیرند و در غیر اینصورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد آن بر عهده مشتری می‌باشد.


سفارش‌های ارسال شده توسط پست و باربری: سفارش‌هایی که قرار است از طریق پست یا باربری ارسال گردند در صورتیکه قبل از ساعت 21 هر روز نهایی شده باشند، در روز (کاری) بعد تحویل پست یا باربری داده خواهد شد و شرکت پست و باربری نیز بسته به مقصد کالا، معمولاً 1 تا 3 روز کاری بعد کالا را به مقصد خواهند رساند.

دقت در ثبت سفارش:

رنگ‌بندی سفارشها در فروش همکاران که بصورت سبدی می‌باشد بر اساس موجودی کالای شرکت دیاتل در نظر گرفته خواهد شد .


شرکت در هر لحظه بر اساس شرایط بازار و نوسانات نرخ ارز، اختیار تغییر و اصلاح قیمت را توسط کارشناسان مجموعه دیاتل خواهد داشت و در این راستا خریداران هیچگونه اعتراضی نسبت به کالای سفارش داده شده نخواهند داشت. (این مورد به این معنی می‌باشد که در صورت انجام خرید قطعی و در صورت کاهش قیمت آن سفارش کنسل نمی‌گردد و یا تغییر قیمت نخواهد داشت و همچنین در مورد افزایش قیمت نیز شرکت هیچگونه وجه اضافی از مشتری دریافت نخواهد نمود)


در سفارش خود دقت نمایید درصورت اشتباه در انتخاب مدل و رنگبندی و پس از پرداخت وجه، شرکت هیچ گونه تعهدی در قبال تغییر و یا کنسل نمودن سفارش شما نخواهد داشت.

اشتباه در درج اطلاعات محصول:

فروشگاه همواره سعی می‌نماید که قیمت‌ها و موجودی کالاها را به درستی و با حداقل خطا در سایت وارد نماید. اما از آنجایی که این کار توسط نیروی انسانی وارد سایت می‌گردد، همواره امکان خطای انسانی در ورود اطلاعات وجود خواهد داشت. لذا در مواقعی که این قیمتها به اشتباه وارد سایت شده باشند، هیچگونه تعهدی برای فروشگاه برای فروش کالا به همان قیمت اشتباه ایجاد نخواهد نمود.


در این موارد حتی چنانچه بر اساس قیمت اشتباه کالا برای مشتری فاکتور و ارسال گردد، مشتری موظف است در صورتی که کالا را از بسته بندی خارج نکرده باشد یا آن را عودت نماید و یا مابقی وجه را واریز نماید و در صورتیکه کالا را از بسته بندی خارج کرده باشد، موظف است ما به التفاوت وجه را به حساب فروشگاه واریز نماید. بدیهی است که مشتری با قبول قوانین سایت حق هرگونه اعتراض در این موارد را از خود سلب می‌نماید.


توجه: ملاک درج قیمت اشتباه در سایت، تفاوت نسبت به قیمت عرف بازار می‌باشد.

امکان ارسال کالای اشتباه:

فروشگاه اینترنتی دیاتل همواره سعی می‌نماید دقیقا کالای سفارش داده شده توسط مشتری را برای ایشان ارسال نماید. اما به دلیل حجم بالای سفارشات و امکان خطای سیستمی یا انسانی، در موارد معدود ممکن است کالای اشتباهی برای مشتری ارسال گردد. در این موارد مشتریان موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نمایند. حال چنانچه مشتری بدون چک کردن کالا را تحویل و از بسته‌بندی و پلمپ اولیه خارج نموده باشد و در صورتی که قیمت کالای تحویل گرفته شده بیشتر از کالای سفارش داده شده باشد، موظف است مابقی وجه را حداکثر 48 ساعت پس از اطلاع به حساب فروشگاه واریز نماید.


در غیر اینصورت فروشگاه حق خواهد داشت نسبت به پیگیری از طریق مراجع قضایی ذیصلاح اقدام و در اینصورت کلیه خسارات هزینه‌های دادرسی و حق الوکاله بر عهده مشتری خواهد بود. اما در صورتی که کالای تحویل گرفته شده توسط مشتری ارزان‌تر از کالای سفارش داده شده باشد، فروشگاه موظف است حداکثر 48 ساعت پس از اطلاع مابه التفاوت را به حساب مشتری واریز نماید. در این موارد به دلیل اینکه کالا از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج گردیده است، امکان عودت وجود ندارد.

گارانتی اصالت:

مشتریان محترم فروشگاه اینترنتی دیاتل 2 روز فرصت خواهند داشت نسبت به بررسی اصالت کالا و گارانتی آن از شرکت‌های اصلی و خدمات پس از فروش آن اقدام نمایند. در صورت وجود هر گونه مشکل در اصالت کالا و یا گارانتی آن، مشتریان به راحتی می‌توانند کالای خریداری شده را عودت نمایند.


توجه: این مورد مربوط به لوازم جانبی نخواهد شد.

گارانتی مغایرت:

در صورتی که کالای تحویل شده به مشتری با کالای سفارش داده شده مغایرت داشته باشد، مشتریان 2 روز فرصت خواهند داشت تا نسبت به تعویض یا مرجوع نمودن آن اقدام نمایند. اولین قدم برای اینکار اعلام مکتوب مشکل به فروشگاه در بازه زمانی 2 روزه می‌باشد. در این موارد در صورتی که کالای مورد نظر مشتری در فروشگاه اینترنتی دیاتل موجود نباشد، به انتخاب مشتری کالا با کالای مشابه دیگر تعویض یا در صورت دلخواه وجه پرداختی مسترد می‌گردد.

پاسخگویی:

پاسخگویی کارشناسان ما تنها در ساعات اداری شرکت انجام خواهد شد و از طریق تلفن ثابت، تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی رسمی شرکت که لینک آنها در سایت قرار دارد صورت می‌گیرید.


توجه: این مورد مربوط به لوازم جانبی نخواهد شد.

موارد خاص:

با توجه به اینکه قوانین فوق، قوانین کلی فروشگاه بوده و ممکن است در موارد خاص مشمول برخی کالاها نگردد، توضیحات درج شده در فاکتور و رسید تحویل کالا که به امضاء مشتری می‌رسد، در این موارد ملاک عمل خواهد بود.


برای خرید تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند حتما موارد بالا را مطالعه نمایید.

از اینکه فروشگاه اینترنتی تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند دیاتل را برگزدید خرسندیم و برای رضایت هرچه بیشتر شما عزیزان در تلاشیم.